چند روش رایج تعمیرات مبل (بخش اول)

مبل استیل

با توجه به اینکه درخواست برای توضیح لوازم و ابزار مورد نیاز در تعمیرات مبل زیاده بوده ایت قصد داریم در این مقاله و مقالات بعدی به نحوه چند روش رایج تعمیرات مبل می پردازیم. موضوعاتی از قبیل ابزار اصلی مورد نیاز، اتصالات لازم و دستورالعمل های روش های تعمیرات مبل مباحثی هستند که در این مقالات به آنها پرداخته خواهد شد.

ابزار مورد نیاز تعمیرات مبل

خوشبختانه برای انجام تعمیرات مبل به انبوهی از ابزار گران قیمت و پیچیده نیاز ندارید. در ادامه به فهرستی از ابزار مورد نیاز نگاهی می اندازیم. اما پیش از آغاز این مقاله باید خاطر نشان کنیم که تعمیرات مبل کاری نیست که بشود در خانه و توسط افراد صورت بگیرد. این کار به تخصص ویژه نیاز دارد و بهتر است تعمیر مبلی را در خانه امتحان نکنید.

 چسب پوست

چسب ، مهم ترین ابزار مورد نیاز می باشد. چسب به کار رفته در تعمیرات مبل می تواند مناسب بودن یا نقص داشتن تعمیرات مبل را تعیین کند. بنابراین از چسب های استعمال شده قبلی استفاده نکنید. قابل توجه است بدانید در معابد و مقبره های باستانی مصری هنوز مبلمانی یافت می شود که به لطف استحکام چسب به کار رفته شده در آن ها هم چنان سالم و سرپا می باشند. می توان به جرات بیان کرد که دلیل اصلی بقای مبلمان باستانی تا به امروز، استفاده از چسب های مناسب و قوی بوده است. اما چسب های زمان باستان با چیزی که امروزه ما آن را چسب می نامیم تفاوت ویژه ای داشته اینکه آنها اکثر گیاهی و طبیعی بوده اند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
۱۰ مورد تعمیرات مبل که خودتان می توانید انجام دهید

چسب پوست دقیقا همان چیزی است که به نظر می آید. چسبی که از پوست حیوانات ساخته شده است. چسب پوست استفاده شده در ساخت مبلمان از پوست گله حیوانات به دست می آید. پوست ها در آب داغ خوابانده می شوند تا چسب ژلاتینی از آن ها خارج شود. پس از آنکه چسب برداشته شده و خشک می شود، برای فروش آماده می شود. بعضی از کارخانه ها نیز مواد مخصوص خود را به آن اضافه می کنند تا ویژگی های آن را برای سهولت در انجام تعمیرات مبل تغییر دهند.

یکی از نکات جالب چسب پوست این است که هنگامی که آب گرم بر روی آن ریخته شود سریعا حل خواهد شد. این مورد باعث می شود که نه تنها تعمیرات مبل آسان شود بلکه در موفقیت آمیز بودن آن نیز نقش بسزایی دارد. چسب های مصنوعی مدرن، سطوح چوب را به هم می چسباند و منجر به این می شوند که دیگر نمی توان چسبی بر روی آن ها ریخت. بدون شک می توان اینطور گفت که هیچ چسبی کارآیی چسب پوست را ندارد و استفاده از چسب دیگری به غیر از چسب پوست باعث افزایش مدت زمان تعمیر یا جدا شدن اتصالات خواهد شد. اگر از چسب های مصنوعی استفاده کنید مطمئن باشید که دیگر نمی توانید تغییری در اتصالات ایجاد کنید و در صورت نیاز به تعمیرات دیگر، باید چسب و اتصالات را کاملا جدا کنید.

برای اطلاعات از تعمیرات مبل و خدمات آن، قیمت تعمیرات انواع مبل و آسیب دیدگی های آن می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
چند روش رایج تعمیرات مبل (بخش سوم)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.