مبلمان استیل 3

توضیحات

قطار شهری شیراز به طور کلی دارای ۶ خط می‌باشد که طول این شش خط جمعاً۹۰ کیلومتر خواهد بود. در حال حاضر تنها خط ۱ قطار شهری شیراز بهره‌برداری شده و خط ۲و۳ در حال ساخت می‌باشد.

خط ۱

خط اول این پروژه از جنوب شرق شهر (میدان گلسرخ) و از طریق بلوار مدرس، میدان ولی‌عصر، میدان نمازی، میدان قصردشت، کوچه گلخون، حاشیه بزرگراه چمران تا شمال غرب شیراز (میدان میرزا کوچک‌خان و میدان احسان) امتداد دارد. این خط ۲۴ کیلومتر طول دارد که پتانسیل حمل و نقل ۱۰٬۰۰۰ نفر در ساعت را دارد. همچنین این خط ۱۹ ایستگاه زیر زمینی و یک ایستگاه همسطح دارد.

خط ۲

طول این خط حدود ۲۰ کیلومتر خواهد بود و از میانرود در جنوب شهر آغاز شده و پس از گذر از تقاطع بزرگراه امام خمینی و بلوار عدالت ومیدان امام حسین. میدان آزادی. ایستگاه حر. میدان قائم. حافظیه. بلوار گلستان. میدان دلگشاو سعدیه منتهی می‌گردد که ایستگاه میدان امام‌حسین، ایستگاه مشترک بین این دو خط ۱ و ۲ خواهد بود. این خط دارای هجده ایستگاه زیر زمینی و دو ایستگاه همسطح زمین می‌باشد. عملیات اجرایی و ساخت این خط نیز از شهرک بهارستان در جنوب غرب شیراز نیز آغاز شده است.

خط ۳

خط سوم به طول حدود ۱۶ کیلومتر پیش‌بینی شده که پل معالی آباد را از طریق بزرگراه دکتر حسابی، شهرک‌های شهید بهشتی، حافظ، بزین، استقلال، پل شهرک گلستان و بلوار تنگ‌جلاب به مرکز شهر جدید صدرا متصل می‌نماید. حدود ۴۴ کیلومتر از ابتدای این خط بصورت تونل و مابقی مسیر بصورت همسطح اجرا خواهد شد. در این مسیر تا سه راهی شهرک گلستان ۶۶ ایستگاه زیرزمینی و همسطح وجود خواهد داشت. همچنین در نظر است تا خط سوم مترو شیراز یک ایستگاه ویژه نیز در محدوده «ایستگاه پایانی» راه آهن سراسری بمنظور جابجایی مسافرین خط آهن بین شهری داشته باشد.

خط۴

خط ۴ مترویی نیز ۱۷ کیلومتر طول دارد و ۱۷ ایستگاه برای آن ساخته خواهد شد. محل شروع این خط از میدان احسان در شمال غرب شیراز خواهد بود و با عبور از بلوارهای فرهنگشهر و پاسداران و استقلال، به چهارراه گمرک و خیابان‌های مشیرکهنه و نو و دروازه کازرون و در نهابت به بلوار مدرس می‌رسد.

خط۵

خط ۵ مترو شیراز نیز در حال مطالعات است. خط ۵ مترو ۹٫۵ کیلومتر طول دارد که ۹ ایستگاه مختلف دارد. این خط نیز از محل سعدی و باغ دلگشا شروع شده و با گذر از بلوار پیرنیا و بلوارهای زینبیه و دلاوران بسیج به جنوب شهر و شهرک کوشک میدان می‌رسد.

خط۶

خط ۶ مترو شیراز در حال حاضر در مرحله مطالعات اولیه قرار دارد. این خط ۱۷ کیلومتر طول دارد و ۱۷ ایستگاه مختلف را در خود جا داده است. این خط از پل غدیر در بلوار مدرس شروع می‌شود و با گذر از طول بزرگراه رحمت و بلوارهای شهید مطهری و زرگری، به ابتدای بزرگراه چمران می‌رسد.

فرم سازه

دسته بندی ها

مشتری

مبلمان استیل 3